יום רביעי, 12 במרץ 2008

שילוב המחשב בשיעורי המוסיקה .

שלום לכולם.
ברצוני לשתף אתכם בשיעור שהעברתי השבוע בכיתות ג' וד' .
אני מורה למוסיקה בכיתות א עד ו' .השבוע לאחר שיחה עם אינה ונילי - כנראה שקיבלתי זריקת מרץ ניסיתי שוב לשלב את המחשב בשיעורי המוסיקה . התחלתי בכיתות ג' במשהו קטן ראיתי כי טוב והמשכתי בכיתות ד'.
ובכן הפנתי את התלמידים לאתר "צפונט" במוסיקה [ אתר מקסים ] הסברתי ונתתי הוראות כיצד להיכנס - שלב אחר שלב ובסוף הנחתי אותם לביצוע משימות האתר [ הם היו צריכים להכנס בביתם ] - אמרתי לתלמידי שאני סקרנית מי יהיה התלמיד הראשון שיגיע אלי מחר בבוקר ויספר חוויות איך היה ? מה היה באתר ? האם הצליח במשימות וכדו' ..
ההרגשה היתה נפלאה כשלמחרת תלמידים רבים ניגשו אלי ושיתפו אותי בחוויותיהם.- כמובן שזו דרך לעקוף את מיכשול המחשבים בבית הספר - {כמובן לאחר ברור שלכל תלמידי הכיתה מחשב מחובר לאינטרנט- והשניים הבודדים בכל כיתה שבכל זאת אין להם מחשב "אומצו " בשמחה ע"י ילדים אחרים. }
ובכן אני מקווה שהשגתי כמה דברים ראשית את הפגישה עם המחשב בשילוב המוסיקה שהיתה חווייתית וכמובן מאתגרת -להצליח להגיע לאתר- מיומנויות מחשב וכו' ...שנית היתה למידה - האזינו ליצירה מוסיקאלית וענו על השאלות המצורפות ושלישית - בפגישה שתהיה לי עם התלמידים בשבוע הבא בשיעור אני מתכוונת לבקש מכל אחד להוסיף/לחשוב על משימה חדשה שלא היתה באתר - ושאר התלמידים יצטרכו לבצע - משהו שהיה חסר ונראה להם מעניין לבדוק/לגלות .
נשתמע
נצחיה.

4 תגובות:

דני אמר/ה...

שלום נצחיה,
יופי של חוויה.
תמיד חשבתי שלמידה מוסיקלית באמצעות טכנולוגיה היא הכלאה של שני עולמות מקבילים עד שפגשתי את אינה ושמעתי שהיא מלמדת מוסיקה באמצעות הטכנולוגיה...
האם מצאת בהוראת בשיתוף האתר (צפונט) ערך נוסף שלא היה יכול להתקיים ללא המחשב או האתר? משהו שקשה יותר או שלא ניתן היה ללמד ללא הטכנולוגיה? אני סקרן לדעת מהו ה'משהו' הזה?
דני

יוסי ברק אמר/ה...

נשמע אחלה ומאוד מהנה.
אשמח לשמוע עוד, אשמח לשמוע כיצד את מתכוונת לפתח את התחום ואולי לעזור במידת הצורך
יוסי ברק

nitzhia אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
lina אמר/ה...

מוסיקה, דבר הכי יפה בעולם... זה נחמד לשמוע חוויה כזאת "שילוב המחשב בשיעורי המוסיקה". שילוב כזה, הוא חדש בעיני התלמידים והם אוהבים שיטות וטכנולוגיות חדשות, זה מה שמעניין אותם.
הלוואי שיש נגישות למחשב ותקציב בכל בתי ספר, כדי שנוכל לשלב המחשב בשיעורים אחרים.